Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor
 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar om varan finns på lager. Om varan är slut på lager så kan det vara olika leveranstider beroende på vilken leverantör som har varan. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Öppet köp*

Ångerrätt

När du handlar på stockholmssovrum.se så gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (https://lagen.nu/2005:59), detta innebär att du alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot din vara. Vid retur så står kunden för returkostnad, och varan skall returneras i oanvänt skick emballerad i orginalförpackning. Mer information om retur finner du längre ner på sidan.
 

Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen behöver öppnas vid test av varan. Observera dock att produkten skall vara hel och ren samt att förpackningen ska öppnas med minsta möjliga skada. Ifall en vara har blivit skadad så har vi rätt till att uppskatta hur mycket säljvärdet minskat för att sedan dra bort detta belopp på returen. Mer information om retur finner du längre ner på sidan.

Öppet köp gäller ej vid betalning med presentkort (endast bytesrätt), specialbeställningar, sängar, soffor, bäddmadrasser, sängkläder. täcken och kuddar.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

Vid retur av vara som ni betalat via klarna check-out så kommer återbetalningen att gå via dem, och inte via vår butik.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Övrigt

Kontakt       Om oss        Köpvillkor        Retur & Garanti        Partners

Drift & produktion: Wikinggruppen