Öppettider
Vi har stängt butiken i Lindhagens centrum den sista april men öppnar upp en ny butik i Stockholm inom kort.
Vi nås självklart fortfarande via mail & telefon om någon vill beställa varor eller har några frågor.
Webb försäljningen kommer under tiden att vara begränsad.
Ångerrätt
När du handlar på stockholmssovrum.se så gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (https://lagen.nu/2005:59), detta innebär att du alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Vid retur så står kunden för returkostnad, och varan skall returneras i oanvänt skick emballerad i orginalförpackning. Mer information om retur finner du längre ner på sidan.
Öppet köp
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen behöver öppnas vid test av varan. Observera dock att produkten skall vara hel och ren samt att förpackningen ska öppnas med minsta möjliga skada. Ifall en vara har blivit skadad så har vi rätt till att uppskatta hur mycket säljvärdet minskat för att sedan dra bort detta belopp på returen. Mer information om retur finner du längre ner på sidan.
Öppet köp gäller ej vid betalning med presentkort (endast bytesrätt), specialbeställningar, sängar, soffor, bäddmadrasser, sängkläder. täcken och kuddar.
Reklamationer
Vid en reklamation så måste ni kontakta oss inom skälig tid efter att du upptäckt fel på varan.
Innan ni kontaktar oss gällande en reklamation så vill vi vänligen att ni förbereder er med kvitto, en beskrivning av problemet samt ett eller flera foton som tydligt visar på skadan/felet.
Vårt team strävar efter att en reklamationer skall gå att lösa inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på situation.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se.
Stockholms Sovrum kommer alltid att göra sitt yttersta för att försöka hjälpa er så gott det går med er reklamation.
Retur
Vid retur så måste ni kontakta oss innan för att förklara anledningen av returen.
När ni returnerar en vara så kan ni välja att antingen besöka oss i vår butik, eller posta in produkten till oss på vår butiksadress.
Varan skall packas enligt instruktioner.
Stockholms Sovrum AB
Lindhagensgatan 118
112 51, Stockholm
Kontakt:
Tel: 08-34 34 54
E-post: info@stockholmssovrum.se
Våra öppettider hittar ni på förstasidan.
Transportgaranti vid leverans av större produkter.
Alla försändelser som skickas är försäkrade. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Du behöver inte veta att godset är skadat för amäla emballageskadan till transporttören- det räcker med en misstanke om skada
Tips: Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt. Dock är det viktigt att eventuell retur sker i originalförpackning